LBSL-omlauget

Aktivitetskalender vinter 2021/2022

Hej

Fra torsdag d. 25. november genoptager vi torsdagsmøderne med forskellige temaer, så man forhåbentlig kan blive klogere på skibets/sejlets funktion og en masse andet forbundet med at sejle.

Vi har lavet en mødeplan der dækker frem til sidst i Marts med forskellige emner.

Det kan være der kommer mere på eller der måske bliver rykket rundt på emner, men så kommer der besked.

Lauget opfordrer alle der har interesse i at være en del af besætningen på Ladbydragen, til at deltage i disse torsdagsmøder, da det, forhåbentlig, kommer til at give en forståelse af skibets og besætningens funktioner.

Mødedatoer.

Følgende dage er valgt, alle torsdage.

25-11-21 / 9-12-21 / 6-1-22 / 20-1-22 / 3-2-22 / 17-2-22 / 3-3-22 / 7-3-22 og 31-3-22

Vi har foreløbig fastsat temaer til de forskellige torsdage som følger:

25-11: Dragens Vinge, råsejlet og dets funktion, manøvrer, betegnelser m.m. v/Lars Kjærgaard

09-12:  Julehygge med gløgg, småkager, løs snak om fremtiden, knob. Til denne dag ville det være rart om folk tilmeldte sig af hensyn til indkøb af gløgg og småkager, Tilmelding til Lars SMS 42340044 el. mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

06-01:  Nødsignaler. Tjek af redningsveste.

20-01:  Afmærkning af farvandet.

03-02:  Stabilitet/trim. v/ Morten Szilas.

17-02:  Søvejsregler. v/ Morten Szilas.

03-03:  Vakant. Evt. Meteorologi, vind og vejr.

17-03:  Dragens Vinge, råsejlet og dets funktion, manøvrer, betegnelser m.m. Repetition.

31-03:  Øvelser med kasteliner.

Der vil til hver mødedag være små øvelser i knob at binde nålen til stagene, og bidevindvanterne.

Tag gerne selv kaffe/te el. anden drikkelse med.

Kom frisk, lad os få nogle spændende og lærerige torsdagsmøder, og ikke mindst hygge.

Husk at notere Datoerne og tidspunktet ned i din kalender

Hilsen Lars.

Årsskrift 2021

Kære venner - og medlemmer af Ladby Skibslaug!
Så er redigeringen af dette års Årsskrift startet!
Ind til videre med - 1 indlæg - mit eget fra juli i år.
Hvis I mener at det vil blive lidt for ensidigt - så er der nu mulighed for også at netop DU også kan komme med et indlæg - småt som stort og påvirke skriftet positivt, med netop dine tanker eller oplevelser.
Så opfordringen er nu - let rumpetten og få hænderne op til tastaturet, og lad fingrene løbe over tasterne, og skab dit eget lille mesterværk. Du kan mere i den retning end du selv tror, og dobbelt så meget som din mor troede.
Jeg skal nok redigere stave- og skrivefejl, og jeg glæder mig virkelig til at modtage ALLE jeres indlæg.
Deadline er 15 november og indlæg kan sendes til laugets mailadresse,  Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.   så vil dit indlæg blive sendt videre til mig.

Ladbydragen på land lørdag 23 okt. 2021

Hej

Så er det på tiden at Ladbydragen kommer på land igen

Dette forgår her på lørdag den 23 oktober fra kl. 9.00 til 14.00 og alle er velkommen

Vi starter dagen kl. 9.00 med rundstykker fra Lauget

Kaffe/Tee eller……. Tager vi selv med

Kl.9.30 går vi i gang med at tømme skibet og trækker det op på sin vinterplads

Når den er på pladsen op ved teltet bliver undersiden lige spulet og afrenset for det grove.

Bagefter er der Vikingesuppe og hyggelig afslutning af årets sejladssæson

Mvh. Gerhard